July 13, 2014

Esimesed mäed - hüvastijätt kodulagendikuga

Kallis lugeja

Sind tervitan 3700 elanikuga Rymanów'i äärelinna motellist, kuhu täna (12. juuli) õhtul kell 18:06 sooritasin üheks ööks check-in'i 9,66 euro eest. Olen endiselt veel Poolamaal, kuid kõigest 30 km kaugusel Slovakkia piirist, olles kokku täna õhtuks jalutades läbinud 56 päevaga 1415 km. Viimase üheksa päevaga (4.-12. juuli) olen läbinud 253 km, seega keskmiselt 28 km päevas.
Mõnel päeval jalutasin ka vähem, kuid nt. 5. juulil jalutasin koos oma karavaniga 44 km, selleks, et jõuda õhtuks Janow Lubelski nimelisse linna, kus õnnestus Eesti Rahvusringhäälingu Youtube kanali vahendusel saada osa XXVI Laulupeo otseülekandest!!!

Siis pärast kahepäevast laulupidu alustasin koos GPSi abiga rändamist väiksemates külades, linnades ja rahvusparkides.
Oeh!!! Oli see alles seiklus! :)
Kõik need inimesed, loodus, linnud, loomad, erinevad pilgud, liigutused, naeratused jnejnejne...

Kliki alumist Loe edasi . . .

* * *

Eelnevalt veel Lublini linnas olles kohtusin minust 3 kuud noorema neiuga, kelle nimi on Ania Janicka. Aniaga kohtumine oli väga inspireeriv, kuna meie kohtumise päeval oli ka Tema hommikust saadik üle 30 km jalutanud koos Alaska nimelise koeraga!
Nüüd sügisel plaanib Ania jalutada koos Alaskaga ühe suure ringi kogu Poolamaal.
Erakordne on see, et käesoleva aasta jaanuaris juhtus Aniaga ühes sisehallis mägironimist harjutades kukkumisõnnetus, niiet ta veetis 4 kuud haiglas ja üks kahest tema arstidest ütles Aniale, et Ta tõenäoliselt pärast sellist seljavigastust ja operatsiooni enam kõndima ei hakka!? Ania rääkis mulle, kuidas need 4 kuud möödusid, milliseid seisundeid Ta koges jne...

Kuulasin Teda sügava imestuse ning imetlusega!!!
Ania Janicka koos koerakese Alaska'ga


























Lisaks oli/on Ania samuti taimetoitlane ja hea kokk! 
Tema korteris sain pesumasina abiga pesta puhtaks kaasasolevad riided - mul oli endal ka natuke raske uskuda, et aeg nii kiiresti oli möödunud ja seda ühte mu lemmikut rohelist pluusi olin ma kandnud järjest iga päev täpselt 2 nädalat (olles seda eelnevalt pesnud Giedriuse korteris Leedumaal Kaunas'es) ? ? ? 


* * *

6. juuli õhtul püstitasin telgi Janowskie Lasy Parki, mille kogupindala on 605 km2. Seal olin koos tõesti hiigelsuurte tammede ja täiusliku vaikusega!!! Kui siis mõned minutid enne kella kümmet õhtul telgist väljusin, nägin ning kogesin midagi imelist, mida ma veel kunagi varem polnud näinud! Igas ilmakaares paistis nii kaugele kui silm vähegi seletas olevat PALJU tulukestega jaanimardikaid - ja nad lendasid hästi aeglaselt - lendlesid. Vau ! ! ! 

Istusin siis ühele langenud suurele tammeoksale - vaatasin, vaatasin, vaatasin, vaatasin . . .

* * *

Siiani on Poolmaal peatanud oma sõiduki minu sõidutamiseks täpselt 14 juhti. 14! Kuigi ma ei ole kordagi nö hääletanud ega kätt tõstnud ja jalutan maanteeääres alati vasakul pool, niiet sõidukid mööduvad minust paremalt. Leedus peatus ilma palumata 4 juhti. Lätis ja Eestis mitte ühtegi.
Samuti "tihe rebimine" on toimunud Poolas peatunud autojuhtide ja nende puukide vahel, kes on ennast minu keha külge kinni jõudnud hammustada kogu rännaku 56 päeva jooksul. Nüüd täna eemaldasin puugi nr 15. Lisaks on neid veel hulk "niisama" jalutanud "siin ja seal" riietel ja mujal.


* * *

7. juuli õhtul telgin Tanew'i nimelise jõe ääres. Käisin ujumas nii õhtul kui hommikul. Jõevool oli täpselt nii kiire, et kui vastuvoolu täie võimsusega paar minutit siplesin, võisin kaldal olevatest kõrkjatest kinni haarata ning ennast kaldale vinnata seal samas, kus "ujumist" alustasin.

9. juuli õhtul täpselt 7 ajal jõudsin Rzeszow'i kesklinna. Rzeszowis on üle 180 000 elaniku - koos eeslinnadega umbes 400 000.

CouchSurfing
'u portaali abiga nägid mitmed inimesed, et ma Rzeszowist läbi rändan ning 3 erinevat inimest saatsid mulle 3 kutset, soovides minuga kohtuda ning mulle öömaja pakkuda, ilma, et ma seda ise oleksin neilt seda palunud!
Kohtusin Kamil Kojder'i ja Tema perega, kelle armas kodus ja seltkonnas veetsin ühe imelise õhtu, öö, hommiku.
Aitäh Teile armalt siirad inimesed!Ostsin neile külakostiks või linnakostiks purgitäie mett ja leiba.

29. aastane Kamil on ametilt katoliku kiriku preester. 10. juuli päeval avastasime Rzeszow'i linna, inimesi, teineteist ja iseennast - külastasime vist küll peaaegu kõiki kesklinnas olevaid kirikuid, noor preester oli mulle nende erinevate kirikute ja palvete tutvustamisest vägagi õhinas. Ning minuga koos oli "mitu valguseklõksatust" kuklamulgus ning kõrgemal kahe ajupoolkera vahelises alas, selle taga, kohal, eest ning ümber . . .
Kamil oli väga mures minu jalanõude pärast ning soovis, et ma võtaksin vastu Tema rahalise annetuse. Lisaks ostis Ta mulle kingituseks ühe helebeeži t-särgi, millel on vasakul pool südamekohal Rzeszowi oranž ristikujuline logo...

Kamil Kojder'iga Rzeszow'i kesklinna pargis 10. juulil kell 11.12







Koos Kamili ja Tema õpilastega.
Näitasin sõrmedega fotograafile, et Ta hoiaks fotoka nuppu kaua all.
Fotole ei jäänud veel kümmekond paremal pool olevat noort.
* * *
Ja siis olles jalutanud üle 5 tunni Rzeszowist ülemäge lõuna suunas, olin selle rännaku esimesel mäel, mitte küll veel tipus, kuid siiski mäel, mitte enam väiksel künkakesel. Kogu eelnev rännak oli siiski olnud ju tasane maa. Lagendik. Siis seal neljapäeval 10. juuli õhtul mõned minutid enne kella kuute Hermanowa asula piirilähedal seistes ning olles tundsin põhjapoole vaadates - see ju ongi minu Kodulangendik - mööda seda lagendikku olen jalutanud 54 päeva ja 1350 km.
Ja kuigi olen ületanud mitmeid jõgesid, siis alles nüüd olen ületamas esimest mäge. Muutusin natuke emotsionaalsemaks . . . 







* * * 

Võite vaadata rohkem fotosid ajavahemikust 4.-12. juuli

https://plus.google.com/photos/118204142593751055377/albums/6035280691102506513

ja vanemad 2.- 4. juuli Lublin'i linna fotod 
https://plus.google.com/photos/118204142593751055377/albums/6032738449837441185

Viimase nädala audiomulinaid ei ma veel jõudnud läbi kuulata ega internetti laadida, praegu võimalik kuulata kuni 50. päevani http://yourlisten.com/meigo

* * *
Ma pean tõdema, et kõik minu eelnevad mälestused ja ettekujutused Poolakatest ja Poolamaast osutusid rohkem kui 100% valeks. Kuid loomulikult on Poolamaa suhteliselt suur riik ning väidetavalt pidavat olema suured erinevused ida ja lääne-Poola ning põhja-ja lõunapoola vahel. Ja tõenäoliselt sõltub "natuke" ka minust, kellega ma kohtun, kuhu ma satun, mida ja kuidas ma kogen...





Poola on ilus !

Olge Head !

Meigo

1 comment:

  1. Super super super! Mis muud kui heaja siiras külgetõmbejõud jalutab sinuga kaasa

    ReplyDelete