June 5, 2015

1 Year of Walking (May 11) - 1 Aasta Jalutamist (11.mai)

* In English please look for the green letters below ! *

Istun mäe otsas Elgoli pargis
2,5 miljoni elanikuga Tabrize linnas Iraanis.
Homme (11.mail) täitub 1 aasta sellest, kui alustasin ainult jalgsi rändamist Tallinna Laagri bussipeatusest.
Nüüd, 1 aasta ja 5100 km hiljem olen siin.

Alustamas jalutamist Tallinna lähedalt
11.mai 2014















Olen jalutanud läbi
11-ne riigi. 

Eesti, Läti, Leedu, Poola, Slovakkia, Ungari, Rumeenia, Serbia, Bulgaaria, Kreeka ja Türgi. 
Ja viimase kahe nädalaga olen läbinud jalgsi esimesed 275 km Iraanis.
Olen ööbinud peamiselt telgis, vahel harva ka hostellis ja hotellis. Ühe aasta jooksul ka 52 erinevas kodus.


















Olen kulutanud ära 4 paari jalanõusid
praegune viies paar on peaaegu läbi.
Keskmiselt olen jalutanud koos lühiskeste puhkuste (ja suure kotiga) 4 km tunnis -  25 km päevasmille läbimiseks on kulunud 6 -  7 tundi. 
Rekord ühe päeva jooksul on olnud 54 kmSuure seljakoti raskus on olenevalt aastaajast, varustusest ja kaasaskantavast veest ning toidust varieerunud min 16,3 kg - max 21,8 kg. 

Olen jalutanud +32 C kraadises augustikuises Serbias
(kandes kaasas
 4,5 liitrit vett)
ning veebruaris olen ööbinud telgiga lumistes Türgimaa mägedes max -17 kraadiga (kandes kaasas topelt termoriideid ja palju 
muud villast kraami).


Madalamad jalutamised on olnud mööda mereääri 
Eestis, Lätis, Kreekas ja Türgis. Kõrgeim jalutamise paik oli Olümpose mägi Kreekas (2880 m)
Koos kalli õe Kadi Märk'iga
vallutamas Olümpose mäge
Lugesin kokku jalutamise ja puhkamise päevad.
Selle ühe aasta jooksul on mul jalutamise päevi kokku olnud 205 - puhkepäevi 160. Peamiselt olen puhanud inimeste kodudes, tavaliselt 1 - 2 päeva - max 1 nädal.
12-nes riigis on oma sõiduki peatanud rohkem kui 70 juhti, kes on mind endaga kaasa kutsunud, kuid kelle kutsest olen keeldunud. 
Selle ühe aasta jooksul olen sõitnud ka autode, busside, metroo, laevade ja ratastega, kuid 5100 km on see kilometraaž, mille olen läbinud ainult jalgsi
Üle 60 lahke Eesti inimese ja üle 50 lahke välismaalase on seda jalgsi ekspeditsiooni finantsiliselt - majanduslikult toetanud. 
Kuid kaasa elanud ning emotsionaalselt ja energeetiliselt toeks on olnud palju rohkem inimesi ! ! !

Aitäh, aitäh, aitäh Teile ! ! !

12 riigis on inimesed mulle andnud 
palju juua ja süüa - sooja paiga magamiseks. Kümneid erinevaid kingitusi, sõidutanud mind teeäärest sadu kilomeetreid oma kodudesse ja siis hiljem teeäärde tagasi. Andnud mulle pluuse, T-särke, pükse, sokke, mütse, jalanõusid jne.

Inimesed on mulle laulnud ja mänginud pille, lugenud raamatuid, pesnud ja õmmelnud minu riideid, reisinud üle 1800 km ainult selleks, et minuga kohtuda jnejnejne...Olen kohtunud ja olnud koos paljude erinevate inimestega, kellega koos oleme õppinud, kogenud, jaganud, loonud! 

Olen austanud, imetlenud, armastanud 

ning olnud imetletud, austatud ja armastud!

Olen neljas erinevas riigis (Poola, Slovakkia, Ungari, Bulgaaria) küladest ja linnadest kaugel olevatest teeäärtest viinud paremasse paika 3 näljast koerakutsikat ja 2 kassi
Kõige kauem oli minuga koos noor emane kuldse karvaga koerake, kellele nimeks panin HäpiTema rändas minuga täpselt 10 päeva, jalutades üle 200 km. Temaga koos ületamise Ungari ja Rumeenia piiri.


Häpi


























Eestis kirjutasid minust mitu artiklit Tarmo Õuemaa ja Ivar Soopan uudisteportaalist Läänlane.
Samuti artikkel SL Õhtulehes.
Serbias andsin teleintervjuu ja minust kirjutas üks ajaleht.
Kreekas kirjutas minust Komontini ajaleht XRONOS.
Türgis kirjutas minust rohkem kui 5 erinevat ajalehte ja andsin lühikese intervjuu Türgi suurele telekanalile TRT Haber.

Kui inimesed on minult küsinud, miks ma seda teen

olen neile andnud mitmeid erinevaid vastuseid.
* Enne, kui alustasin, ma tundisin, et minu elus on algamas mingi täiesti uus periood ja selline toimimine ning elustiil (ainult jalgsi rändamine) tundus olevat ainuõige.
* Ma armastan liikumist, looduses viibimist, avarustes olemist ilma seinte ja lagedeta. 
* Ma armastan loodust, puid, jõgesid, mägesid, taimi, merd, taevast. 
* Rändamise protsess on huvitav!
* Mulle meeldib ennast erinevates keskkondades, olukordades ja seltskondades jälgida ja analüüsida pealaest jalataldadeni. 
Õppida iseennast sügavamalt tundma.
* Mulle meeldib kohtuda ja olla koos erinevate inimestega. 
Näha ja tunda inimeste silmades, naeratustes ja emotsioonides seda ilu ja valu, mida nad kogevad ja on elu jooksul kogenud.
* Mulle meeldib austada kõiki (sh iseennast).
* Mulle meeldivad erinevad ebamugavused ja raskused - need aitavad minu iseloomul muutuda tugevamaks.
Jne...

Iga päev on minus väga palju kahtlusi ja küsimusi, millele otsin minu jaoks tõelisi vastuseid.

Tunnen, et mul on vaja arendada endas tänulikkust, mõistmist - armastust.











* In English *

I am sitting on top of the hill 
in Elgoli park in Tabriz, Iran (Population 2,5 million).Tomorrow on May 11 it will be 1 year when I started to walk from Tallinn, Estonia. 
Now 1 year and 5100 km later I am here.

Starting from Tallinn, Estonia
2014 on May 11















I have walked through 11 countries.
Estonia, Latvia, Lithuania, Poland, Slovakia, Hungary, Rumenia, Serbia, Bulgaria, Greece and Turkey.
In the last 2 weeks I have walked the first 275 km in Iran.
I have slept mainly in a tent and sometimes in hostels and hotels.
In one year I also have slept in 52 different homes.

















I have used 4 pairs of shoes. The 5th pair is almost finished.
In average I walk 4 km per hour together with short rests and with the big bag. Average 25 km per day, 6 - 7 hours. 

Record in one day is 54 kms.
Depending on the season, equipment 
and the ammount of water and food 
the weight of the bag has been different. 
Min 16,3 kg - max 21,8 kg.

In Serbia I walked in August with +32 degrees celcius
(carrying 4,5 litres of water).



















In February walked and camped in the snowy mountains 
in Turkey with max -17 degrees celcius (wearing double pair of thormo clothes and a lot of woolen stuff)

Lowest places have been the seasides in Estonia, Latvia, Greece and Turkey. 
Highest walking place was mount Olympos in Greece (2880 m).
With my dear sister Kadi Märk
Conquering the Mount Olympos in Greece



























I counted my walking and resting days in 1 year. 

I have walked for 205 days and rested for 160 days.
Mainly I have rested in homes, usually 1 - 2 days - max 1 week.
In 12 countries more than 70 drivers have stopped their vehicles and invited me to join them but I have refused.

I this one year I have used the cars, buses, metro, ferries and bikes but 5100 km I have only walked.

More than 60 kind Estonians and 50 foreigners have supported this walking expedition financially.
But much more people have supported me emotinally and energeticly!

Thank You, thank You, thank You ! ! !

In 12 countries people gave me a lot of food and water and a warm places for sleeping. Tens of different gifts, T-shirts, trousers, socks, shoes, hats and so on...People sang for me and played music, read books, washed and fixed my clothes.And traveled more than 1800 km just to meet and to be with me...
I have met and been togeter with many different people.
Together we have learned, experienced, shared and created.

I respected, admired and loved!
And I have been respected, admired and loved!


In 4 different counties (Poland, Slovakia, Hungary, Bulgaria) 

I took with me 3 hungry dogs and 2 cats from near the roads to a better place.Young female dog with golden hair whom I named Häpi was with me the longest time -  for 10 days. Together with her we crossed the border from Hungary to Rumenia.


























Häpi



























In Estonia Tarmo Õuemaa and Ivar Soopan from the news portal Läänlane (the Westerner) wrote many articles about my travel.
In Serbia I gave a television interview and 1 newpaper wrote about me and the walking journey.
In Greece and gave an interview for Komotini newpaper XRONOS.
In Turkey more than 5 newpapers wrote about me and I gave a short television interview for TRT Haber.

When people have asked me why do You do it?
I have given different answers.
* Before I started I felt like a new period in my life will start and this lifestyle and a way of being (only walking) felt like the only right way.
* I love moving, being in the nature, I love open spaces without any walls and ceilings.
* The process of traveling is very interesting.
* I like to observe and analyze myself from head to toe in different environments, in different situations together with different people. To get to know withself deeper.
* I like to meet and to be with different people. To see and to feel from their eyes, smiles and emotions the beauty and the pain they are feeling and have experienced in life.
* I like to respect all, including myself.
* I like different discomforts - they help my personality to become stronger. 

Every day I have a lot of questions and doubts - for them I am looking the answers that feel true to me.

I feel I need to develope gratitude, understaning and love.

No comments:

Post a Comment