August 15, 2012

Tuuma sisse minek

Saale Kareda - Tuuma sisse minek.
Transdistsiplinaarsest lähenemisest heli olemuse ja Arvo Pärdi muusika uurimisel.

Ööülikooli loengust 2012 http://www.ylikool.ee/et/13/saale_kareda

"...Olles läbinud klassikalise muusikateadlase hariduse, kui ma tahtsin tõsiselt hakata edasi süvitsi minema sellesse Pärdi muusika saladusse, siis esimene asi,
ma pidin ära unustama või kõrvale panema kõik, mida ma olen õppinud, sest see mind absoluutselt edasi ei aidanud.
Sest see on niivõrd teistsugune lähenemine, mida on vaja selleks, et jõuda selle muusika, selle unikaalse erilise väärtuseni.
Nagu ma ütlesin, need meetodid, mida ma olin õppinud, nende abil ma sain näidata, mida selles muusikas ei ole. Sest need meetodid tegelevad ikkagist pindmiste kihtidega.
Aga selleks, et minna sügavamale, selleks ma pidin kõrvale panema kõik, mida ma olin õppinud muusikateadlasena ja süvenema reaalteadustesse ja teistesse humanitaarteadustesse.
Ma pidin raputama n-ö lahti oma aju kõigest sellest, kuidas öelda, rutiinsest ja sellest
- igast niisugusest mõtlemisest..."

Arvo Pärt

No comments:

Post a Comment